top of page

איך מתחילים לתכנת משחק ממוחשב?

גיא

trivia_character_student.png

בואו ניזכר במשחק הכרטיסיות ששיחקנו, וגם נחשוב ונתכנן יחד… 

דורון

mentor_1.png

תכנון פתיחת המשחק

בשלב פתיחת המשחק התוכנית תבצע את הפעולות הנדרשות לפני שמתחילים להציג את השאלות לשחקנים. 

 

מה עושים בשלב הפתיחה? השלימו את המילים החסרות.


מילים להשלמה (העתיקו במדויק): 
השאלות, התשובות, שם, שמות, הסבר, קובץ, תציג, תקרא, תערבב 

יופי, עכשיו יש לנו מושג אילו פעולות צריכות להתבצע בשלב זה :) הנה הן בצורה מסודרת:

דורון

mentor_1.png

רצף הפעולות של התוכנה בשלב פתיחת המשחק

  1. התוכנה תקרא את קובץ השאלות

  2. התוכנה תערבב את סדר השאלות, וגם את סדר התשובות בכל שאלה

  3. נוסיף את פרטי המתכנתים שפיתחו את המשחק (אחד או יותר)

  4. התוכנה תציג מסך פתיחה למשחק ובו: שם המשחק, הסבר על המשחק, שמות המתכנתים

תכנות פתיחת המשחק

התאמת פקודה לפעולה

כדי לפתח את המשחק נצטרך פקודות חדשות. 
הפקודות החדשות של פרויקט טריוויה נמצאות ב
עמוד עזרה.

דורון

mentor_1.png

לכל פעולה בתכנון של שלב זה, יש פקודה מתאימה המבצעת אותה.
מצאו בעמוד עזרה פקודה מתאימה לכל אחת מארבע הפעולות.

רגע לפני שאתם עוברים לקולאב, רוצים לראות דוגמה למסך הפתיחה?

דורון

mentor_1.png

הנה מסך הפתיחה המגניב של הטריוויה שלנו!
אתם תכינו מסך שמציג את הנושא שבחרתם, את ההסבר שלכם למשחק, וגם תוכלו לבחור אווטאר שייצג אתכם…

trivia_intro.png

שימו לב, כדי להמשיך אתם צריכים לקבל קישור למחברת קולאב של הפרויקט

icon colab white.png
icon colab white.png
עברו לקולאב לשלב 'פתיחת המשחק' ומצאו את הסימניה הבאה:
סימניית דג
icon_colab_white.png

יאללה לעבודה 

intro6_bookmark1
bottom of page