top of page

פיצ'ר 2: בדיקת תקינות קלט

מה יקרה אם השחקנים מקלידים בטעות כתשובה לשאלה ערך שונה מ-1 עד 4?
השחקנים יכולים (בטעות או בכוונה) להקליד כל ערך, למשל 5 או 7 או אפילו "משה".

נתחיל בבדיקה

נקליד ערך שגוי ונבדוק - איך תגיב התוכנית?

איך התוכנית מגיבה לקלט 7? איך התוכנית מגיבה לקלט "משה'?

איך ניתן לתקן? 

כרגע אנחנו כנראה קולטים את התשובה באופן הבא:​​

answer = int(input())

יש כאן הסבה מיידית של הקלט ל-int. לכן, אם הקלט הוא כלל אינו int… תהיה לנו בעיה רצינית!

יש כל מיני דרכים להתמודד עם זה, למשל:

  • לא לעשות הסבה מיידית ל-int, אלא קודם כל להשתמש בפקודת פייתון isnumeric שבודקת האם משתנה הוא מספרי. הנה דוגמת שימוש:
     

my_number = input("Enter a number:")

if my_number.isnumeric():

     print("This is a number")

​     my_number = int(my_number)

else:

     print("This is NOT a number")

  • לא לעשות הסבה ל-int בכלל, אלא להישאר עם קלט מטיפוס מחרוזת.                                                                               נוכל לבדוק את תקינות הקלט באמצעות תנאי מורכב שבודק האם הקלט הוא "1" , "2", וכו'...

        אחרי שוידאנו תקינות, כן יש להסב ל-int בשביל להשוות למספר אחר.

ועכשיו נשפר את התוכנית שלנו!

​אם קלטנו משהו שאינו מספר 1-4, נציג הודעת שגיאה ונמשיך לקלוט עד אשר יוקלד מספר שנמצא בטווח.

intro6_bookmark6
icon colab white.png
icon colab white.png
עברו לקולאב לשלב 'פיצ'רים' בשביל לעבוד על פיצ'ר זה!
Let's_go_to_work.png
trump-logo-1.png

© כל הזכויות שמורות למרכז לחינוך סייבר מיסודה של קרן רש"י ולקרן טראמפ

bottom of page