top of page

פיצ'ר 3 (בונוס): סיום מוקדם של המשחק

לא תמיד צריך לענות על כל השאלות כדי להגדיר הפסד. 

אם השחקנים טעו בהרבה שאלות, אז אפשר להגדיר הפסד עוד לפני שהם ענו על כולן.


החליטו מתי יש לסיים מוקדם, וממשו את זה בקוד. 

למשל תוכלו להחליט שאם השחקנים טעו ב-3 שאלות, זהו הפסד.

על מנת לממש את הפיצ'ר השלישי נצטרך ללמוד פקודה חדשה, הפקודה נקראת break.
מה הפקודה עושה? 
את זה נחקור בעצמנו באמצעות שני קטעי הקוד הבאים:

קטע קוד ראשון

נכתוב את הקוד הבא ונריץ:

for number in range(1,10):
 
print(number)

מה יודפס בחלון הפלט?

קטע קוד שני

נכתוב את הקוד הבא ונריץ:

for number in range(1,10):

  print(number)

  if number == 5:

    break

מה יודפס בחלון הפלט?

מה המסקנות שלכם?

1. מה עושה הפקודה break?
2. מדוע נצטרך להשתמש בה בפיצ'ר השלישי?

icon colab white.png
icon colab white.png
עברו לקולאב לשלב 'פיצ'רים' ומצאו את הסימניה הבאה:
סימניית קיפוד
icon_colab_white.png

יאללה לעבודה 

intro6_bookmark7

סיכום פרויקט טריוויה

בפרויקט זה חזרנו על שני עקרונות שחשובים בכל תחום מתחומי חיינו, ובטח בעולמות התכנות.

 

הראשון - תכנון - מתכננים לפני שמבצעים.

 

השני - פירוק בעיה גדולה שקשה להתמודד איתה לתת-בעיות קטנות שקל יותר להתמודד איתן. כאשר נפתור את כל הבעיות הקטנות למעשה פתרנו גם את הבעיה הגדולה.

שאלה למחשבה: ומה נעשה אם גם תת-הבעיה היא גדולה ומורכבת?...

כל הכבוד לנו שוב! 

trivia_characters_celebrate_edited.png
bottom of page